Deep Rock Galactic вики
Advertisement
Данная страница является незавершённой!

Бар «Бездна» (англ. Abyss Bar) — большая секция на первом этаже орбитальной станции. Здесь игроки могут выпить с друзьями, потанцевать под музыку музыкального автомата или походить по кругу, пытаясь закинуть бочки в обруч.

Информация[]

В баре игроки могут заказать напитки у робота-бармена Ллойда. Прайс-лист можно увидеть в верхнем левом углу панели и при разговоре с Ллойдом.

Начиная с 3-го ранга, игроки могут покупать пиво в баре «Бездна». В зависимости от крепости напитка и количества выпитого персонаж может опьянеть. Эффекты опьянения включают в себя то, что границы экрана превращаются в волнистое двойное изображение, взгляд игрока будет беспорядочно раскачиваться, а герой будет двигаться в случайных направлениях по своему усмотрению. Эти эффекты станут более серьёзными, если игрок выпьет больше пива, а если за короткий промежуток времени выпито слишком много напитков, то персонаж потеряет сознание. Если игрок играет без команды, то после этого он возродится в лазарете, а если в команде присутствуют другие игроки, то его можно будет возродить — аналогично потере всего своего здоровья в миссии. В любом случае игрок очнётся трезвым.

На любую миссию можно отправится в состоянии алкогольного опьянения, хотя для этого нет никакого стимула, кроме как просто похвастаться перед другими игроками. Игрок не получит бонус за выполнение Миссии в нетрезвом состоянии.

На стойке игроки могут увидеть небольшое зелёное устройство для чаевых под названием TIP-C (по прозвищу «Типси»), где они могут заплатить 5 кредитов и оставить чаевые. Это не имеет никакого эффекта, кроме запуска случайной голосовой реплики Дворфа, благодарящей Ллойда. Кроме того, на прилавке есть небольшой болванчик, с которым игроки могут взаимодействовать.

Доступные напитки[]

Для крафтового и специального пива потребуются материалы для пивоварения, найденные в миссиях в виде коллекционных растений: Луковица ячменя, Дрожжёвка, Солодозвезд и Крахмальник.

Бонусный напиток[]

Напитки, которые могут заказать только владельцы дополнения «Supporter Upgrade».

Label Mug Name Price Potency Description
Icons SupporterEdition Label Glyfidsupporter Glyphid Slammer
Supporter Edition
Credit 85 Credits
Rank 7 Rank
Strong
(20 %)
This version of the Glyphid Slammer is a drink only available to purchase by owners of the Supporter Upgrade of the game. It is functionally identical to the regular Glyphid Slammer, but comes in a golden tankard, and replaces the regular Glyphid Slammer in the bar.
Supporter Oily Oaf Logo Founder's Oily Oaf Oily Oaf
Supporter Edition
Credit 35 Credits
Rank 3 Rank
Safe For Work
(12 %)
This version of the Oily Oaf is a drink only available to purchase by owners of the Supporter II Upgrade of the game. It is functionally identical to the regular Oily Oaf, but comes in a gilded art-deco tankard, and replaces the regular Oily Oaf in the bar.

Корпоративный запас[]

Эти напитки всегда есть в наличии.

Этикетка Кружка Название Цена Потенция Описание
Oily oaf brew label Oilyoaf Пиво «Жирный олух»
Credit 35 Credits
Rank 2 Rank
Безопасно для работы
(12 %)
The Oily Oaf. A classic. While one of the lighter drinks available, the rich, buttery aftertaste coupled with the low price tag means the Oaf is here to stay.
Glyphid slammer label GlyphidSlammer Крушитель глифидов
Credit 85 Credits
Rank 7 Rank
Сильная
(20 %)
An adventurous mix of a cheap, powerful ale with an equally cheap, powerful energy drink. The result is almost, but not quite, entirely undrinkable. But it sure does put a spring in your step.
Leaf lover special label Leaflover Листолюбский особый
Credit 25 Credits
Rank 1 Rank
Отрезвляющая
(сбрасывается до 0 %)
DeBuff: Removes Drunk status effect.
The Leaf Lover is on this chart entirely to please Management. It’ll kill your buzz faster than a pay cut, and leave you with the same empty feeling in your gut. Still, it can be handy on Inspection Day — just don’t let anyone know you had one.

Крафтовое пиво[]

Эти 14 сортов пива обеспечивают забавное взаимодействие и эффекты только на Орбитальной Станции.

  • Каждое из представленных ниже сортов пива станет доступно для покупки, как только вы достигнете необходимого ранга игрока.
  • Лицензии требуют оплаты определённой суммы кредитов, дрожжёвок, солодозвёзда и крахмальников.

Общая стоимость лицензии на пиво: 10,300 кредитов, 160 дрожжёвок, 174 солодозвёзда, 267 крахмальников.

Этикетка Кружка Название Эффект Цена Потенция Описание
Icons Arkenstout Label Arkenstout Аркенстаут Замораживает употребившего.
Malt Star 4 Malt Star
Безопасно для работы
(10 %)
Icon Beer LicenseBeer License Cost: Rank Rank 5, Credit 350 Credits, Yeast Cone 5 Yeast Cone, Malt Star 22 Malt Star, Starch Nut 3 Starch Nut

An ancient recipe going back millenia, tasting of honor, gold, and glory days of yore. Served best chilled to near absolute zero.

Icons BlacklockLager Label Blacklock Блеклогский Лагер В глазах темнеет, дварф слышит призраков.
Yeast Cone 2 Yeast Cone
Starch Nut 5 Starch Nut
Epic
(46 %)
Icon Beer LicenseBeer License Cost: Rank Rank 11, Credit 1,000 Credits, Yeast Cone 12 Yeast Cone, Malt Star 7 Malt Star, Starch Nut 31 Starch Nut

An ominous concoction, so thick and black that you’d think it was taken from the very core of Hoxxes itself. Any rumors around psychotic episodes and hallucinations connected to this brew are purely anecdotal. Or so they say…

Icons Blackout Stout Label Blackoutstout Сногсшибающий Стаут Опьяняет до предела и вырубает.
Starch Nut 3 Starch Nut
Legendary
(100 %)

Renowned through space and time, a tankard of Blackout is enough to knock out almost anyone. A true test for the true drunkard.

Icons BlackreachBlonde Label Blackreachblonde Чернодальское Светлое Заставляет дварфа танцевать.
Yeast Cone 3 Yeast Cone
Malt Star 3 Malt Star
Regular
(15 %)

The party-goer’s choice. Charming, fizzy, and fruity, the Blackreach Blonde is known to put a smile on anyone’s face.

Icons BurningLove Label Burninglove Горящая Любовь Поджигает при выпивании.
Malt Star 6 Malt Star
Regular
(17 %)

What’s cooking? Why, YOU are! The Burning Love is famous for its powerful taste and utter disregard for the Scoville Scale. Ingest at your own risk.

Icons FlintlockeDelight Label Flintlocksdelight Услада Кремнестрела Подрывает в разные стороны.
Yeast Cone 3 Yeast Cone
Starch Nut 2 Starch Nut
Strong
(20 %)

How does it work? Eldritch magic? Genetic tampering? Nobody knows! Suffice to say, Flintlocke’s Delight is a favorite of demolitionists everywhere. Also, it tastes great — if you got a love for gunpowder, anyway.

Icons GutWrecker Label Gutwrecker Опустошитель Желудка Дварф неистово испускает газы.
Malt Star 1 Malt Star
Starch Nut 4 Starch Nut
Epic
(41 %)

Equal parts carbon dioxide, nitric acid, and maple syrup, the Gut Wrecker is a peculiar but exceptionally tasty brew — if you manage to keep it down, that is. Has been known to be quite fizzy.

Icons MacteraBrew Label Mactera Настойка Мактеры Привлекает рой мошек.
Malt Star 1 Malt Star
Starch Nut 6 Starch Nut
Epic
(40 %)

A delightful, tangy brew. In accordance with DRG’s «Don’t Ask, Don’t Tell»-guidelines, the Mactera Brew quickly rose to prominence among the crew — as long as everyone agreed not to discuss the ingredients…

Icons Malt Rockbearer Label Maltrockbearer Солодовый скалоносец Увеличивает в размерах.
Yeast Cone 6 Yeast Cone
Strong
(23 %)

A classic, malty brew with a distinctive tangy aftertaste, the Rockbearer is known to be behind many great dwarven feats. Be advised: Management will not reimburse any amount of clothes torn or vocal chords ruptured as a result of enjoying this drink.

Icons Randoweisser Label Randowiesser Рандовайссер Настройки оружия и косметики рандомизируются на одну игру.
Starch Nut 10 Starch Nut
Safe For Work
(--%)
Icon Beer LicenseBeer License Cost: Rank Rank --, Credit 350 Credits, Yeast Cone 5 Yeast Cone, Malt Star 22 Malt Star, Starch Nut 3 Starch Nut

Effect persist in Mission. Stuck in a rut, bored of the same ways in which you kill bugs? Beard looking stale? Beers all taste the same? — Don’t fret! The Randoweisser is a smooth, foamy wheat beer brewed with whatever random, available ingredient the brewery could find, giving you a new, fresh, albeit sometimes questionable taste experience every time you try it — It’s sure to inspire!

Icons Seasoned Moonrider Label Seasonedmoonrider Бывалый Лунный Всадник После употребления уменьшает гравитацию и подбрасывает.
Malt Star 3 Malt Star
Starch Nut 4 Starch Nut
Safe For Work
(12 %)

Malty and sweet, the Seasoned Moonrider is a distinguished brew that’s sure to put a kick in your step.

Icons SmartStout Label Smartstout Умный Стаут Теперь дворф говорит по умному.
Malt Star 4 Malt Star
Starch Nut 2 Starch Nut
Strong
(24 %)

While most drinking has a tendency to slow you down, Smart Stout stands out by doing the opposite. Imbibe enough of this rich, golden nectar and you’ll be solving complex orbital insertion equations faster than you can say «This drink, I like it! Another!». How? It’s said Science is involved. Somehow.

Icons UnderhillDeluxe Label Underhilldeluxe Андерхилл Делюкс Уменьшает гнома.
Yeast Cone 4 Yeast Cone
Regular
(18 %)

In a hole in the ground, there lived a brewer. Not a nasty, dirty, wet hole, filled with the ends of worms and an oozy smell, nor yet a dry, bare, sandy hole with nothing in it to sit down on or to drink; it was a brewery, and that means beer. This beer, in fact. And it is lovely.

Icons WormholeSpecial Label Wormhole Червоточное Особое Перемещает в случайное место на корабле.
Yeast Cone 1 Yeast Cone
Malt Star 2 Malt Star
Starch Nut 3 Starch Nut
Strong
(25 %)

There are some breweries out there that will go to any lengths to attract customers. There are dark rumors surrounding the Wormhole Special — dark and ominous as the blackness of space itself — but damn if it ain’t tasty even so. Drink with caution and respect. Grasp your knees tightly and close your eyes. It’ll be over soon.

Напиток дня[]

Эти 8 напитков дают Дворфам положительный эффект после его употребления. Этот эффект продлится всю следующую миссию, но будет потерян, если вы смените лобби или перезапустите игру. Одновременно продаётся только один из них. Напиток дня меняется при ротации миссий, а положительные эффекты нельзя суммировать. Если во время вращения установки вы находитесь на Орбитальной станции, она не вступит в силу до следующей загрузки.

Чтобы разблокировать весь ассортимент напитков, необходимо сначала заплатить лицензию на пиво: 1000 кредитов, 5 луковиц ячменя, 10 дрожжёвок, 10 солодозвёзда, 15 крахмальников.

Label Mug Name Buff Price Potency Description
Icons BackBreaker Label Today-backbreakerstout Backbreaker Stout ×1.15 ×1.3225

Carry Movement Speed

Barley Bulb 1 Barley Bulb
Strong
(25 %)
An invigorating and foamy brew, putting pep and zest in any true-blooded dwarf’s blood!
Dark morkite label Today-darkmorkite Тёмный Моркит x1.2 x1.44

Morkite Morkite Mined

Barley Bulb 2 Barley Bulb
Regular
(16 %)
The original DRG-approved brew. Bitter and heady, though not so strong as to incapacitate the workforce.
Icons PotsoGold Label Today-potsofgold Горшочек с золотом x2 x4

Gold Gold Mined

Barley Bulb 3 Barley Bulb
Regular
(16 %)
Pots O' Gold — otherwise known as «Liquid Luck» — has been known to instill any red-blooded dwarf with sharply enhanced senses and an impressive lust for sweet, sweet gold…gold…GOLD! Riches surely await anyone lucky enough partake of this elusive brew.
Red rock blaster label Today-redrockblaster Взрыватель красных скл x1.3 x1.69

Max Health

Barley Bulb 1 Barley Bulb
Safe For Work
(12 %)
When you absolutely, positively got to kill everything in your path, accept no substitutes. Equal parts prime aged stout, habanero sauce, and military-grade combat stim, the Red Rock Blaster will make you see RED!
Icons RockyMountain Label Today-rockymountain Rocky Mountain -1 -2
Шаблон:Clear Pickaxe Hit per Terrain
Barley Bulb 3 Barley Bulb
Regular
(15 %)
A touch of class. A thinker’s drink. Quaffing this heady brew imparts an awesome sense of oneness with the rock around you, letting you carve through it like butter.
Skull crusher ale label Today-skullcrusher Череполомный Эль +10 +20

Base Pickaxe Damage

Barley Bulb 2 Barley Bulb
Strong
(20 %)
The cosmic fury of a thousand raging suns course through this midnight-black, glistening concoction. People ask why we remember Karl. People ask what made him a legend. Rumor has it Skull Crusher Ale is at least partly to blame. Make of that what you will. Beware.
Icons Slayer Stout Label Today-slayerstout Slayer Stout x0.5 x0.25

Pickaxe Power Attack Cooldown

Barley Bulb 2 Barley Bulb
Strong
(23 %)
A rare and much desired brew. Continuing the millennia-old tradition, this heady ale was imbibed by the strongest, most fiercest, most absolutely rabid dwarves of old before heading into glorious battle seeking an honorable end. Not for the faint of heart.
Icons TunnelRat Label Today-tunnelrat Туннельная крыса -30% -60%

Fall Damage (additive)

Barley Bulb 3 Barley Bulb
Safe For Work
(10 %)
The Smoothest of brews, known to instill such confidence and grace into even the clumsiest dwarf as to make any sober dwarf blanch. Be warned: Overconfidence is not covered by the company insurance.

Праздничное пиво[]

Эти напитки доступны только по определённым событиям и праздникам.

Best Wurst Beer Logo Best Wurst Beer Best Wurst Beer
Credit 115 Credits
Rank 3 Rank
Strong
(20 %)
A sausage-flavoured brew. Actual food was not within the budget for the celebration, so this was the second best option. Will definitely put some hair on your chest. If you can keep it down…

Потенция[]

Крепость напитка повлияет на уровень опьянения игрока, добавляя его к общему количеству, вызывая различные эффекты после прохождения определённых порогов. Уровень опьянения снижается на 1 % каждые 24 секунды.

Beer Potency
Oily Oaf Brew 12 %
Glyphid Slammer 20 %
Leaf Lover’s Special Resets to 0 %
Best Wurst Beer 20 %
Backbreaker Stout 25 %
Dark Morkite 16 %
Pots O' Gold 16 %
Red Rock Blaster 12 %
Rocky Mountain 15 %
Skull Crusher Ale 20 %
Slayer Stout 23 %
Tunnel Rat 10 %
Arkenstout 10 %
Blacklock Lager 46 %
Blackreach Blonde 15 %
Burning Love 17 %
Flintlocke’s Delight 20 %
Mactera Brew 40 %
Malt Rockbearer 23 %
Seasoned Moonrider 12 %
Underhill Deluxe 18 %
Gut Wrecker 41 %
Wormhole Special 25 %
Blackout Stout 100 %
Smart Stout 24 %

Последствия опьянения постепенно становятся всё хуже и хуже по мере того, как терпимость игрока исчерпывается. Эти эффекты происходят примерно в следующих точках:

Intoxication (%) Effect
0-25 Nothing
26-39 Slightly blurred vision
40-49 Player begins to stumble around
50-59 Stumbling worsens, double vision begins to creep towards central vision
60-69 Vision begins to notably sway
70-89 Staggering gradually gets worse
90-99 Random slurred speech begins. Staggering becomes more and more extreme. Vision fully blurred.
100 %+ Erratic movement becomes sharp, player passes out shortly after.

Интересные факты[]

  • Игрокам, страдающим морской болезнью, рекомендуется избегать употребления слишком большого количества алкоголя, поскольку последствия опьянения могут вызвать головокружение и тошноту.

Примечания и навбоксы[]

Advertisement