Deep Rock Galactic Wiki
Advertisement
Deep Rock Galactic Wiki

Huevo alienígena
Alien egg icon.png
Detalles del recurso
Tipo Primary Objective
Dureza 0 (Recogido directamente)
Rareza Common
Value Experience Points 30 por unidad
La empresa los quiere, no preguntéis por qué.
~ Control de Misión

Los huevos alienígenas, normalmente llamados simplemente huevos, son unos objetos misteriosos que deberás recoger como objetivo principal de las misiones de Búsqueda de Huevos. Podrás encontrarlos en el interior de ciertos tipos de paredes, teniendo que excavar en ellas para sacarlos. Al hacerlo, deberás descargarlos en el M.U.L.A. Deberás encontrar y descargar 4, 6 u 8 huevos, dependiendo de la dificultad de la misión.

Este objeto es grande, y por lo tanto, deberás recogerlo y llevarlo con ambas manos. Al hacerlo, no podrás hacer nada más que lanzar granadas y bengalas y montarte en tirolinas, y tu velocidad de movimiento se verá reducida un 25 %. Podrás soltarlo cambiando de arma o lanzándolo si pulsas el botón de disparo.

La cantidad necesaria de huevos alienígenas cambia en función del nivel de longitud.

Cave length 1 | Cave complexity 1 : Longitud 1 | Complejidad 1 - Recoge 4 huevos alienígenas

Aspecto[]

An alien egg inside the organic material

The organic markings on the wall

They are large olive-green ovoid eggs. A pinkish-magenta ropey membrane wraps around the egg, appearing like bulging veins.

Dull pink organic material surrounds the egg, along with Brown-orange pulsating markings doting the area they are located.

Extracting an egg from the membrane will cause the ground to shake, accompanied by an eerie, distant Glyphid scream, possibly the mother of the egg alerting other bugs. Shortly after, a horde of enemies will attack.

Locations[]

Eggs can be found in any planetary region, but only during Egg Hunt mission types.

Trivia[]

  • In the quote from the Salt Pits, as well as in one of PSA messages, "Glyphid omelettes" are mentioned, possibly hinting at the alien egg's purpose. This however could simply be a nickname for the food.
  • Eggs used to appear as a secondary objective on certain mission types.

Ver también[]

Advertisement